Thursday 23 September 2021
کد خبر : 3354
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 27 جولای 2021 - 12:04
- بازدید

لینکدین چیست و چه کاربردی در کسب و کار ها دارد؟

شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکداین ( LinkedIn ) بزرگترین شبکه حرفه‌ای جهان با بیش از ۲۵۰ میلیون عضو از بیش از ۲۰۰ کشور و محدوده مختلف از سراسر جهان است. این شبکه اجتماعی حرفه‌ای هدفی ساده را در سر می‌پروراند: اتصال دادن حرفه‌ای‌های جهان با یکدیگر به منظور افزایش کارایی و موفقیت آنها. با پیوستن به این شبکه اجتماعی کاربران می‌توانند به افراد،‌ مشاغل، اخبار، اطلاعات جدید و […]

شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکداین ( LinkedIn ) بزرگترین شبکه حرفه‌ای جهان با بیش از ۲۵۰ میلیون عضو از بیش از ۲۰۰ کشور و محدوده مختلف از سراسر جهان است. این شبکه اجتماعی حرفه‌ای هدفی ساده را در سر می‌پروراند: اتصال دادن حرفه‌ای‌های جهان با یکدیگر به منظور افزایش کارایی و موفقیت آنها.

با پیوستن به این شبکه اجتماعی کاربران می‌توانند به افراد،‌ مشاغل، اخبار، اطلاعات جدید و ‌دیدگاه‌های مختلفی که می‌توانند در ارتقا حرفه‌ای آنها تاثیرگذار باشند،‌ دسترسی پیدا کنند.

این شرکت در سال 2002 از اتاق نشیمن بنیانگذارش،‌ رید هافمن تاسیس شد و افتتاح رسمی آن در تاریخ پنجم مه 2003 به ثبت رسید. تیم هدایت این شرکت را مدیرانی از شرکت‌های یاهو،‌ گوگل،‌ مایکروسافت، پی‌پال و الکترونیک آرتز تشکیل داده‌اند. بیشترین بخش درآمد این شبکه اجتماعی از اشتراک کاربران و فروش تبلیغات به دست می‌آید.

روش عضو شدن و ایجاد حساب در linkedIn

در ابتدا می بایست به آدرس www.linkedin.com مراجعه فرمائید و سپس اقدام به کامل کردن فرم ثبت نام نموده و در انتها با کلیک بر روی Join Now، در سایت مذکور عضو شوید. دقت داشته باشید که گذرواژه می بایست بیشتر و یا مساوی ۶ کاراکتر باشد ، سپس به ایمیل ثبت شده در فرم ایمیلی از سایت مذکور ارسال می گردد که می بایست بر روی آن کلیک کرده تا اطلاعات حساب کاربری شما تایید شود و به سایت LinkedIn وارد شوید.

لینکدین از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

این اواخر، ظاهر لینکدین نسبت به قبل تغییر پیدا کرده است و مدیران سعی کرده اند که ظاهر آن را بیشتر شبیه فیس بوک کنند. البته هدف اصلی آن ها افزایش سرعت بوده است و همچنین باگ هایی که وجود داشت را از بین ببرند. ولی در کل، در بخش های اصلی آن تغییر آنچنانی رخ نداده است و فقط در مکان های آن ها تغییراتی به وجود آمده است.

Home: قسمت خانه که در آن آخرین پست ها و اخبارهایی که کاربران و گروه ها قرار داده می شود را نشان می دهد. شما می توانید به دو صورت قسمت Home را تنظیم کنید که نمایش داده شود: نمایش آخرین فعالیت های هر کاربر که چه پست هایی را قرار داده است، با چه افرادی ارتباط دوستی برقرار داده است و چه عکس هایی نیز لایک کرده است یا براساس بهترین پست ها که کاربران زیادی آن را لایک کرده یا کامنت گذاشته اند.

Profile: پروفایل که شامل اطلاعات شخصی شما مانند عکس، خلاصه ای از خودتان، رزومه کاری، مدارکی که دریافت کرده اید، زبان هایی که بلد هستید که به صورت بخش بندی قرار گرفته است.

My network: در این بخش می توانید افرادی را که از نظر تخصص شبیه شما می باشند را پیدا کنید و به آن ها درخواست ارتباط دهید. همچنین می توانید دوستان خود را مشاهده کنید و براساس حروف الفبا یا افرادی به تازگی به لیست شما اضافه شده اند، فیلتر و مشاهده نمایید. همچنین درخواست هایی را که برای شما ارسال شده است در این بخش نشان داده می شود.

Jobs: در این بخش تمامی شغل ها و فعالیت هایی را که براساس شغل شما، تجربیات شما و موقعیت پیشنهاد می شود. همچنین می توانید درخواست کار شرکت خود را از قسمت post a job قرار بدهید.

Messaging: شامل تمام پیام هایی است که شما به دیگران ارسال کرده اید یا برای شما ارسال شده است.

Notifications: مانند دیگر شبکه های اجتماعی، لینکدین هم دارای این بخش می باشد. در نوتیفیکیشن آخرین اتفاقاتی که نسبت به صفحه شما افتاده است را متوجه شوید مثلا کسی شما را ایندورس کرده باشد، پست جدیدی قرار داده است، پست های شما را لایک کرده یا به اشتراک گذاشته اند و غیره.

search: لینکدین قوی ترین جستجو را بین بقیه شبکه ها دارد و به شما اجازه می دهد بسته به ویژگی های خاص، نتایج مورد نظر خود را سریعا بدست بیاورید.

قسمت های دیگری که در لینکدین وجود دارد، شامل گروه ها که در آن عضو شده اید، صفحه بررسی و تحلیل صفحه شما، قسمت privacy and setting، قسمت help center که اگر مشکلی برای صفحه شما به وجود می آید را می توانید از این قسمت با مسئولین و پشتیبان لینکدین برای رفع آن در ارتباط قرار بدهید و قسمت زبان که زبان صفحه خود را تعیین می کنید.

استفاده از لینکدین چه مزیتی دارد؟

شبکه لینکدین برای همه کسانی طراحی شده که می‌خواهند در حرفه خود پیشرفت کنند. این شبکه با در اختیار گذاشتن امکانات گوناگون می‌کوشد بستری برای ارتباط حرفه‌ای بین این افراد ایجاد کند.

اقتصاددانان دوران امروز را عصر شبکه‌ای شدن می‌نامند: دوره‌ای که در آن مرز‌بندی‌های سابق شکسته شده و علم و فناوری در حوزه‌های مختلف به یکدیگر متصل می‌شوند. بدون شک تأثیر این دنیای شبکه‌ای‌شده بر کسب‌وکارها باعث تخصصی‌تر شدن هرچه بیشتر آنها می‌شود. در چنین شرایطی وجود شبکه‌ای مجازی به‌عنوان بستری برای تبادل دانش‌ و اطلاعات شغلی و حرفه‌ای، و اطلاع از آخرین تحولات دنیای کسب‌وکار، یک ضرورت است.

عضویت در شبکه لینکدین بستری است برای همه افرادی که:

  • می‌خواهند مهارت‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای خود را توسعه بدهند؛
  • مسیر شغلی خود در آینده را با تحولات همسو کنند؛
  • فرصت‌های جدید شغلی بیایند؛
  • کسب‌وکارشان را گسترش دهند.

از آنجایی که پروفایل شما به عنوان رزومه‌تان تلقی می‌شود. لینکدین این امکان را به موتورهای جست‌وجو داده تا افراد با جست‌وجوی نام شما در آن موتورها، صفحه کاربری‌تان را پیدا و از آن بازدید کنند. این کار با کمک نسخه‌ای از صفحه کاربری شما انجام می‌شود که به آن «صفحه عمومی» می‌گویند.

برای مدیریت صفحه عمومی خود، در صفحه کاربری، با کلیک روی گزینه «Edit Public Profile and URL» وارد صفحه عمومی خود شوید و تعیین کنید که می‌خواهید کدام‌یک از بخش‌های صفحه‌تان قابل‌نمایش در موتورهای جست‌وجو باشد. همچنین می‌توانید لینک صفحه عمومی خود را نیز ویرایش کنید تا راحت‌تر قابل‌جست‌وجو شود.

اگر تجربه استفاده از این شبکه را دارید، برای ما در بخش نظرات بنویسید که چه نکات مثبت یا منفی را در این شبکه مشاهده کرده‌اید و چه ترفندها و توصیه‌های دیگری دارید. همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید تا همین جا یا در نوشته‌های آینده به آنها پاسخ دهیم.

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات